5. Malaizija
Malaizija reiz ierindojās 9. vietā pasaulē tūristu skaita uzņemšanas ziņā. Ceļojumu un tūrisma konkurētspējas ziņojumā 2017.gadā Malaizija ierindota 25.vietā starp kopumā 141 valstīm.Valdība centās dažādot ekonomiku un padarīt Malaizijas ekonomiku mazāk atkarīgu no eksporta, lai palielinātu tūrismu Malaizijā. Tādējādi tūrisms ir kļuvis par Malaizijas trešo lielāko ārvalstu valūtas ienākumu avotu un veido 7% no Malaizijas ekonomikas kopš 2005.gada.
Medicīnas tūrisms ir ļoti populārs Malaizijā, Malaizijas Veselības aprūpes ceļojumu padome ziņo par 641 000 ārvalstu pacientu ierašanos 2011.gadā, 728 800 - 2012.gadā, 881 000 - 2013.gadā un 882,000 - 2014.gadā.
4. Honkonga
Tūrisma nozare ir bijusi nozīmīga Honkongas ekonomikas sastāvdaļa, kopš tā pārgāja uz pakalpojumu nozares modeli astoņdesmito gadu beigās un 90.gadu sākumā.Kopējie izdevumi, kas saistīti ar tūrisma attīstību, 2011.gadā sasniedza HK $7 333 uz vienu iedzīvotāju. Saskaņā ar Honkongas Tūrisma pārvaldes (HKTB) datiem kopējais apmeklētāju skaits, kas 2010.gadā ieradās Honkongā, pārsniedza 36 miljonus, kas ir par 21,8% vairāk nekā iepriekšējā gadā.
To skaitā bija aptuveni 22,5 miljoni ķīniešu iebraucēju no kontinentālās Ķīnas, 8,2 miljoni īslaicīgo iebraucēju (izņemot kontinentālo) un 4,8 miljoni ilglaicīgo iebraucēju. 2011.gada jūlijā Honkongā ieradās vairāk nekā 3,8 miljoni apmeklētāju, kas atbilst vairāk nekā pusei Honkongas iedzīvotāju un tas ir tikai viena mēneša dati.
3. Japāna
Japāna 2018.gadā piesaistīja 31,19 miljonus starptautisko tūristu. Japānai ir 21 Pasaules Mantojuma vieta, tostarp Himeji pils, Senās Kioto un Nāras vēstures pieminekļi. Populāras ārzemnieku atrakcijas ir Tokija un Hirosima, Fuji kalns, slēpošanas kūrorti, piemēram, Niseko Hokaidā, Okinava, jāšana ar šinkansenu un Japānas viesnīcu tīkla izmantošana.2017.gada ziņojumā par ceļojumu un tūrisma konkurētspēju Japāna ierindota 4. vietā starp 141 valstīm kopumā, kas bija visaugstākā vieta Āzijā. Japāna ieguva samērā augstu vērtējumu gandrīz visos piedāvātajos aspektos, piemēram, veselības un higiēnas, drošuma un drošības, kā arī kultūras resursu un darījumu ceļojumu jomā. Saskaņā ar Google meklēšanas programmas Search 2019 datiem Japāna bija otrais augstākais ceļojumu kategorijas meklēšanas termins aiz Maldīvu salām.
2. Taizeme
Tūrisms ir ekonomikas ieguldījums Taizemes Karalistē. Aplēses par tūrisma ieņēmumiem, kas tieši veido 12 triljonus bātus IKP, svārstās no viena triljona bātu (2013.gadā), 2,53 triljoniem bātu (2016.gadā), kas atbilst 9% līdz 17,7% no iekšzemes kopprodukta. Iekļaujot netiešos ceļošanas un tūrisma ieņēmumus, tiek lēsts, ka 2014.gadā kopējais apjoms bija ekvivalents 19,3% (2,3 triljoniem bātu) no Taizemes IKP. Taizemes tūrisma nozares pievienotā vērtība nav zināma (pievienotā vērtība ir ieņēmumi, atskaitot izejmateriālu iegādi). Saskaņā ar Valsts ekonomikas un sociālās attīstības padomes biroja ģenerālsekretāra 2019.gadā izstrādātajiem projektiem tūrisma nozare līdz 2030.gadam veidos 30% no IKP, salīdzinot ar 20% 2019.gadā.Ceļojumu kredīts
1. Ķīna
Tūrisms Ķīnā ir augoša nozare, kas kļūst par nozīmīgu Ķīnas ekonomikas sastāvdaļu. Tūrisma līmenis pēdējo gadu desmitu laikā ir ievērojami paplašinājies kopš reformu un atvērtības sākuma. Šī ceļojumu buma pamatā ir gan jauna, bagāta vidusšķira, gan Ķīnas varas iestāžu atviegloti pārvietošanās ierobežojumi. Ķīna ir kļuvusi par vienu no pasaules visskatītākajiem un viskarstākajiem ienākošajiem un izejošajiem tūrisma tirgiem.Kopš 2015.gada Ķīna ir ceturtā visapmeklētākā valsts pasaulē, aiz Francijas, ASV un Spānijas, ar 56,9 miljoniem starptautisko tūristu gadā.
Comments
Post a Comment